PRESENTACIÓ

El Front antitèrmica de Cubelles i Cunit neix amb la voluntat d’impulsar la lluita per eradicar l'activitat de la Central Tèrmica situada entre aquests municipis. Ens oposem a qualsevol projecte de renovació d'aquesta central per una altra de cicle combinat i defensem la construcció d'una Central Solar al terreny que ocupa actualment la Tèrmica.

dijous, 23 d’octubre del 2008

El espejismo nuclear.

Por qué la energía nuclear no es la solución, sino parte del problema

Marcel Coderch i Núria Almiron - Los libros del lince, Barcelona 2008

Manuel Rivas, en va resumir l'esperit del llibre inmillorablement no fa gaire a la contraportada de El País:

"Las crisis son buenas para pensar, sí, pero también para vender espejismos. Dinero tóxico. Política tóxica. Periodismo tóxico. Es lo que está sucediendo con la operación para resucitar la energía nuclear. El viejo lobby, aprovechando la crisis, y con propagandistas reciclados, vuelve a las suyas para reactivar el negocio, pero esta vez con el engaño de ofrecer el infinito. Presentarse como la energía limpia que puede frenar el cambio climático. En El espejismo nuclear, un ensayo científico que atrapa como un thriller, Marcel Coderch y Núria Almirón desmontan el nuevo disfraz del "milagro salvador". En realidad, la energía nuclear, además de su trágico historial ecológico, ha sido uno de los mayores desastres económicos para la humanidad, con problemas "infinitos", como la basura radiactiva. Ahora se habla de construir 400 nuevas centrales y las grandes potencias recorren el mundo vendiendo el espejismo y, de paso, reventando el Tratado de No Proliferación. Es la locura final. La opción cianuro. Hay que perfilar el antiguo eslogan de ¿Nucleares? No, gracias. ¿Nucleares? No, estúpidos."

http://www.terra.org:80/articulos/art02160.html

divendres, 10 d’octubre del 2008

Acte de protesta al Fòrum Mundial de la Natura


El dia 5 d'octubre a Barcelona, Ecologistes en Acció participaven com a congressistes al Fòrum Mundial de la Natura. A fora del recinte, la Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola, repartia fulls i mostrava una pancarta de denúncia, reclamant aturar la pressió urbanística.


Aquesta acció va tenir el suport de membres de la Unió de Plataformes (UP), que veníem de punts diversos del país, continuant amb la tendència creixent de reforçar lluites particulars amb forces solidàries conjuntes que van formant xarxes.

Agenda